کانال تلگرام

با عضویت در کانال تلگرام سایت، جدید ترین مطالب سایت را در تلگرام خود مشاهده کنید

Sorry, no posts matched your criteria.

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات

9 نکته برای تقویت انرژی – به طور طبیعی

27 ژانویه 2021
214 views
بدون نظر

 

 

انسان قوی

alw1.ir

تقویت انرژی : 

به فروشگاه بروید ، و بسیاری از ویتامین ها ، گیاهان و سایر مکمل ها را که به عنوان تقویت کننده انرژی معرفی می شوند ، خواهید دید. برخی حتی به نوشابه و سایر غذاها اضافه می شوند. اما شواهد علمی کمی وجود دارد و یا اینکه اثبات کننده تقویت کننده انرژی مانند جینسینگ ، گوارانا و پیکولینات کروم در واقع کارایی دارند ، وجود ندارد. خوشبختانه مواردی وجود دارد که می توانید برای افزایش سطح انرژی طبیعی خود انجام دهید. در اینجا نه نکته وجود دارد:

1.استرس خود را کنترل کنید

احساسات ناشی از استرس مقادیر زیادی انرژی مصرف می کنند. گفتگو با یک دوست یا خویشاوند ، پیوستن به یک گروه پشتیبانی یا ملاقات با روان درمانگر همه می توانند به انتشار استرس کمک کنند. روش های درمانی آرامش مانند مدیتیشن ، خود هیپنوتیزم ، یوگا و تای چی نیز ابزارهای موثری برای کاهش استرس هستند.

2. بار خود را سبک کنید

یکی از دلایل اصلی خستگی ، کار زیاد است. کار زیاد می تواند شامل تعهدات شغلی ، خانوادگی و اجتماعی باشد. سعی کنید لیست فعالیتهای “باید” را ساده کنید. اولویت های خود را از نظر مهمترین وظایف تعیین کنید. مواردی که از اهمیت کمتری برخوردار هستند را پایین بیاورید. در صورت لزوم درخواست کمک بیشتر در محل کار خود را در نظر بگیرید.

3. ورزش کنید

ورزش تقریبا تضمین می کند که آرام تر خواهید خوابید. همچنین به سلول های شما انرژی بیشتری برای سوزاندن می دهد و اکسیژن را در گردش خون قرار می دهد. و ورزش می تواند منجر به افزایش سطح دوپامین مغز شود ، که به افزایش روحیه کمک می کند. هنگام پیاده روی ، به طور دوره ای سرعت را افزایش دهید تا از مزایای سلامتی بیشتری برخوردار شوید.

4- از استعمال سیگار خودداری کنید

شما می دانید که استعمال دخانیات سلامتی شما را تهدید می کند. اما شاید ندانید که سیگار کشیدن با ایجاد بی خوابی در واقع انرژی شما را سیفون می کند. نیکوتین موجود در تنباکو یک ماده محرک است ، بنابراین ضربان قلب را تسریع می کند ، فشار خون را بالا می برد و فعالیت موج مغزی مرتبط با بیداری را تحریک می کند و خوابیدن را دشوار می کند. و به محض خوابیدن ، قدرت اعتیاد آور آن می تواند شما را شروع کرده و با ولع مصرف شما را بیدار کند.

5. خواب خود را محدود کنید

اگر فکر می کنید ممکن است کم خواب باشید ، کمتر بخوابید. این توصیه ممکن است عجیب به نظر برسد اما تعیین میزان واقعی خواب شما می تواند زمان صرف نکردن در رختخواب را کاهش دهد. این روند خواب راحت تر می کند و خواب آرام بیشتری را در طولانی مدت ایجاد می کند. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است:

در طول روز از چرت زدن خودداری کنید.
شب اول دیرتر از حد معمول به رختخواب بروید و فقط چهار ساعت بخوابید.
اگر احساس می کنید که در این مدت چهار ساعت خوب خوابیده اید ، شب بعد 15-30 دقیقه دیگر خواب اضافه کنید.
به شرطی که کل مدت خوابتان آرام بخوابید ، در شبهای متوالی آرام آرام به خواب خود اضافه کنید.

6. برای انرژی بخورید

خوردن غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین – که قندهای آنها به آهستگی جذب می شوند – ممکن است به شما کمک کند از تأخیر انرژی که معمولاً پس از خوردن قندهای سریع جذب شده یا نشاسته تصفیه شده رخ می دهد ، جلوگیری کنید. غذاهای با شاخص گلیسمی پایین شامل غلات کامل ، سبزیجات با فیبر بالا ، آجیل ها و روغن های سالم مانند روغن زیتون است. به طور کلی ، غذاهای پر کربوهیدرات بالاترین شاخص های قند خون را دارند. پروتئین ها و چربی ها دارای شاخص های گلیسمی نزدیک به صفر هستند.

7. به نفع خود از کافئین استفاده کنید

کافئین به افزایش هوشیاری کمک می کند ، بنابراین نوشیدن یک فنجان قهوه می تواند ذهن شما را تیزتر کند. اما برای دریافت اثرات انرژی زای کافئین ، باید از آن به طور منطقی استفاده کنید. می تواند باعث بی خوابی شود ، به خصوص در صورت مصرف زیاد یا بعد از ساعت 2 بعد از ظهر.

8- الکل را محدود کنید

یکی از بهترین راه حل های جلوگیری از رکود بعد از ظهر اجتناب از نوشیدن الکل در هنگام ناهار است. اثر آرام بخش الکل به ویژه در ظهر بسیار شدید است. به همین ترتیب ، اگر می خواهید شب انرژی داشته باشید ، از کوکتل ساعت پنج خودداری کنید. اگر می خواهید آب بنوشید ، این کار را در زمانی انجام دهید که بد نیست انرژی خود را کم کنید.

9. آب بنوشید

تنها ماده مغذی که نشان داده است عملکرد را برای همه به جز سخت ترین فعالیت های استقامتی افزایش می دهد چیست؟ این نوشیدنی ورزشی گران نیست. آب است اگر بدن شما از نظر مایعات کم است ، یکی از اولین علائم احساس خستگی است.


لینک کوتاه مطلب

https://alw1.ir/?p=54

برچسب ها

مطالب مشابه